Monday, March 8, 2010

pentingnya kedai bagi satu perniagaan

ada kawan aku menyatakan, tak perlu sangat kedai untuk berniaga. dari rumah pon boleh. benda ini dipersetujui oleh sebahagian pakar peniagaan internet. kedai mereka ialah dot com.

tapi bagi aku, kedai memang penting. biar apa orang kata. kedai dan lokasi ada key utama berniaga. lebih-lebih lagi perniagaan kovensional. perkara ini aku sedari dari pengalaman sendiri, urus perniagaan femili.

benda sebegini anda akan sedari bila mana perniagaan anda semakin besar. begitu lah keadaan sebenarnya seperti mana sistem perniagaan yang kita nampak sekarang ini.

sebab apa aku kata kedai tu penting dan kena ada,
  1. nampak tanda anda berniaga dalam erti kata sebenar
  2. tempat rujukan dan tumpuan segala urusan perniagaan anda
  3. tempat pamer stok barang atau produk
  4. nampak profesional
  5. dan itulah sebenarnya cara penerimaan masyarakat terhadap sesuatu produk.
aku ada menyatakan kepada kawan aku yang buka bisnes advertising ' sebenar berniaga ini kemahiran kita memberi keyakinan kepada pelangan tentang produk kita'.

cuba hang perati tengok betul tak apa aku cakap ni.

    No comments:

    Blog List