Saturday, March 13, 2010

aku paling tak suka, kalu perkara di bawah ini berlaku.

lain orang lain pantang dirinya.

aku paling tak boleh blah, masa tido waktu petang ada orang call. kofem aku tak akan angkat. sebabnya masa ini mamai tahap tinggi. campur dengan penin. tambahan masa tengah tido ada orang datang. lagi - lagi lepas asar. masa bangun tu rasa macam baru lepas perang dalam kepala.

sejarahnya bermula....


benda ini aku perasan waktu lepas spm, aku kerja dengan pak sedara aku. jual kain baju kat pekan sari. kena bangun awal pagi-pagi, maklum jauh tempatnya. jadi petang penat, layan tido. ada sorang geng aku masa tu nama dia saimeon, tubuh kurus kering tapi kerja rajin.

kerjanya hari-hari angkat kain bervan -van. pagi buat keluar dari van, tengah hari masuk balik.bila balik, kitorang akan tido sampai lepas asar, masa tu mesti susah nak bangun, kalu bangun kena terpaku hampir setengah jam kat bendul, baru normal balik. baru boleh mandi.

malas nak cito panjang, kesimpulan di sini:


jadi jangan kacau aku tido waktu petang.

2 comments:

CCTV said...

maaf bro..cume tergerak nak beri peringatan..tido asar ada dlm hadis. mewarisi gila sebenarnya. sebab tu tidur waktu tu dilarang.

azka said...

terima kasih atas info,
iya memang ada larangan tido selepas asar, ada yang kata kena makan kat jin klu selalu amal. ada kata jadi gila.
cuma kes ni, aku biasa tido sebelum asar dalam pukul 3 petang gitu kadang kadang terlajak selepas asar. itu je.

Blog List