Wednesday, April 28, 2010

tips: perkara anda perlu elak bila musim cuti di kelantan

ada 2 - 3 perkara yang biasa aku elak bila tiba time cuti atau musim perayaan.
  1. pergi atau masuk bandar Kota Bharu. jammed tak ingat sekarang, tambah-tambah waktu pejabat.
  2. bandar Rantau Panjang, bagi oghe kelate, janganlah gatal-gatal nak shopping masa ini. aku dah kena, perit. pergi beli time tak cuti kan boleh.
  3. mana-mana bandar kat kelate semua sama, cuma kuat atau tak jengnya.
  4. highway atau jalan raya, masa ini banyak pemandu yang mabuk. hari tu aku hampir nak kena langgar kat saga keta kebal warna hitam, dia potong treler tak lepas terus himpit van kitorang, mujur panjang umur lagi, benda-benda cam ni buat aku serik nak jalan time cuti kat kelantan. jelas pemandu kita tak berapa matang lagi, banyak yang gila lagi.
1 mei ni mesti ramai yang bercuti, pusu-pusu kereta masuk kelantan, bagi orang yang menetap di kelantan sendiri akan terasa bahangnya. aku lebih selesa duk buat kerja dari nak mengatal bercuti sama dengan orang lain.

nama pon kerja sendiri, time orang cuti kita kerja laa, time orang kerja kita cuti laa..baru santai - kata kawan aku di tok bali. betul kan ?

No comments:

Blog List