Tuesday, May 4, 2010

maybank2u menipu lagi: instant topup mengarut je

pagi ni tak pasal2 aku angin dengan maybank2u.

aku nak topup maxis 10 ringgit pakai m2u. kat sini ada 2 pilihan instant topup dan pin topup, aku pakai instant topup sebab pakai sebelum ni terus jer masuk kredit. senangkan.

sebenarnya aku dah lama tak topup kat m2u, klu dulu rajin menopup kat sini, dulu ada no pin saja.

yang aku bengang sangat, lepas topup pakai instant topup, kredit tak masuk-masuk lagi, apa barang kata instant topup. nampak sangat maybank ni suka main-main pelanggan diorang. aku tunggu kat sejam tak masuk-masuk, last pakai pin topup dan lepas tu hantar enquiry ko no 33628 untuk tanya status instant topup tadi.

jawapannya status pending.

dah lah cajnya cekik darah 45 sen utk satu sms. gila maybank buat duit.

ni baru sorang kena pagi ni, klu 10 orang = RM 4.5, klu 10,000 orang = RM 4,500 (kalah gaji budak master cam ni). aku suka tunjukkan angka cam ni, sebab aku pun peniaga jual barang jenis harga sen-sen, bila main kuantiti banyak-banyak baru kita nampak.


ini matematik mudah budak darjah 3 pon boleh buat.


aku tak tau jumlah pengguna maybank2u berapa ramai, tapi  klu sekitar 3-5% pelanggan kena cam ni, tak kah buat duit bodoh jer maybank. apa kata ahli agama tentang ni, aku nak dengar juga pendapat diorang jangan senyap-senyap jer dalam bab cam ni.

itu baru sms untuk tanya, kalu dibuat tak masuk kredit 10 ringgit aku tu, tak kan gila kaya maybank. setengah orang tak ambil kisah benda cam ni, ala sepuluh ringgit nak berkira?

klu kena 1000 orang berapa dah ? kiralah sendiri.

****
sebagai pengguna kita bukan ambil pusing pasal masalah sistem, itu diorang punya hal. kita pengguna jer, patut diorang beri servis terbaik. kalu hang tanya balik pon, mesti diorang akan salah kita.. bla bla bla.. tak caya cuba buat.

 ini belum masuk bab celcom bb, telekom dan tnb. sebagai pengguna di malaysia, dah lali orang kata. semalam kat kg aku tiba-tiba 'blackout'. tnb, tnb, tnb!. dah lah bulan-bulan sini mesti kena.

satu lagi, bagi yang suka sistem topup masuk terus kat kedai hp, baik jangan amalkan sebab tak pasal2 handset hang jadi bangkul spam (ni taubat lilah aku tak buat sekarang)

kadang-kadang sistem online ni, ada baik dan buruknya. contohnya cam kes ni, kadang-kadang buat kita serik, iyalah katakan betul-betul urgent nak pakai kredit, susahkan kita balik. kadang2 baik pakai sistem dolo2 pi kedai beli topup, gores dan masuk setel.

aku suka share benda cam ni, bagi orang nampak sikit yang besar/popular tak semestinya bagus.

mungkin ada yang di luar pernah kena cam aku kena ni,
boleh kongsi-kongsi kat sini

3 comments:

farhan said...

aku bru kne gak.. siot tolmybnk nihhhhhhhhhhh..cmne ar?

azka said...

ko tunggu je masuk tu tp lambat, tapi jangan duk msj dia nati tak pasal2 kredit hangus.. taktik diorang kot nak sedut duit

Helmet MFIZZ said...

Krdit tk msuk dh 5jam tunggu...pin topup tk bgi hmmmm

Blog List