Wednesday, May 26, 2010

design signboard: buat saja dulu, lepas tu baru pikir

sebenarnya aku naik penin nak design signboard baru ni, bukan apa hendakkan yang terbaik, itu jadi lagu ni. aku bab-bab design ni memey fail. bukannya ada asas dan bakat sangat. banyak pakai logik, budak sains lagu ni lah.

bila pikir balik, kalau lagu ni tak siap jawabnya. baru-baru ni corel buat hal, berhenti sekejap. aku pakai coreldraw sebab dia lagi senang dari adobe. satu lagi program tak banyak songeh cam ilustrator, tak kena betul-betul layer dia, tak boleh.

tambahan pula, corel senang member aku nak plot sticker nati.

aku suruh member aku design, tak menarik mana design dia. katanya kurang idea + susah sebenarnya nak susun ayat, banyak sangat data nak masuk.

kebetulan gaya tulisan dia taruh sama dengan design pencilok web hatchery aku dulu. tu yang aku tak berkenan sangat.

last pagi tadi aku duk buat, siap. terus hantar kat dia suruh buat. dia banyak juga komplen itu pudar, ini tak jelas. bagi aku itu benda minoriti saja.

aku kata: buat jah, nati aku tanggung semua. dah letih nak baiki sana sini. dan bagi aku design ni dah jelas, kalau yang tak nampak lagi memang buta orang tu.

satu aku suruh lagi dia letak jawi.

No comments:

Blog List