Thursday, May 13, 2010

internet putus-putus belah malam, mana satu buat hal: celcom bb atau pc anda ?

aku tatau apasal internet aku sebelah malam mesti buat hal. internet ok kejap jer, lepas 2-3 minit tak dapat balik. lepas cabut cucuk balik wayar lan baru ok. dah macam tu, dah kat sebulan. lepas fomat pon tetap jadi juga.

dolo-dolo aku pernah kena, virus punya hal. zaman dail up, antivirus berhabuk tak update tika tu.

nak kata virus atau malware, sebelah pagi ok. laju seperti normal. anti virus update on time. jadi aku dapat buat kerja sebelah pagi sahaja, bila masuk petang dia dah mula mengarut. atau mungkin sebab pakai celcom bb.

ada juga cek forum-forum mat saleh, teknikal gila aku tengok. pening nak buat.

jadi aku terpaksa guna cara dolo-dolo nak surfing.

search apa2 hang nak tengok, lepas tu jangan klik kat link tu, buka pakai cache. buruk je dapat web tu, tapi laju loading. ok kalu setakat nak jengok tengok data penting.

- aku cuba pakai combofix betulkan mana yang patut. tak larat nak buat benda2 yang teknikal sangat. banyak habis masa.

No comments:

Blog List