Wednesday, May 19, 2010

tiada semangat

sejak awal mei ni bertimbun-timbun kerja kena setelkan sebelum akhir bulan. kerja sendiri macam ni lah, semua kita kena atur, laksana dan target siapkan dalam tempoh waktu kita agak-agak dapat buat. dalam sibuk tu, rasanya motivasi untuk buat kerja semakin lama semakin surut, macam air sungai kat kelate sekarang.

projek komuniti

selain dengan urusan hatchery biasa, aku cuba sumbangan idea dalam bangunkan sebuah projek komuniti ini, jeliloni.com. banyak masa dan tenaga dibuangkan kat sini. aku cuba belajar terima idea orang lain dan bertolak ansur dalam banyak perkara serta berkongsi pendapat dan hasil yang bakal dituai.

projek ini mula-mula tak nampak jalan sebab hanya aku seorang ketika tu full komitmen, ada juga seorang kawan ni support dari belakang. lepas 2 -3 raw idea aku tunjukkan, syukur ada sudi turut serta. setel satu hal besar.

rupa-rupanya susah sebenarnya kita nak ajak orang lain, untuk turut serta sekali dengan kita. melainkan berumpankan duit. dunia begitu lah, tak boleh salah diorang. ada duit semua jadi.

dah nak masuk, tengah tahun. aku ada satu benda lagi perlu setel dengan sorang kawan ni, tapi semakin hari semakin malas. iyalah kadang-kadang aku kena bertindak macam ni, kalau orang tu bersungguh ada komitmen dengan kita, kita pon buat cara cam dia. kalu sebaliknya kita pun tiru cara dia juga.

No comments:

Blog List