Friday, April 9, 2010

os windows 7, merepek-repek jer pada pandangan aku

mesti ramai sekarang berebut nak taruh windows 7 kat pc. barang baru, mesti kejar stail.

dalam kes aku, aku terpaksa sumbat windows 7 kat laptop member aku, sebab dah tak larat nak cari xp yang sesuai dengan sata drive laptop ni. memang rambu ramba amd compaq ni. sapa naik letih aku torrentkan xp tak menjadi juga.

lepas taruh, 7 kat laptop ni. dari kerenah 7, banyak benda merepek-repek kat os ni. harapkan theme jer yang lawa sket.rupanya aku baru ingat, thema ni pon aku pernah pakai kat xp. paling tak tahan dia, jenis perangai cam vista banyak songeh, tanya situ sini. mungkin dari segi 'manja', dia lasak sikit dari vista.

satu lagi 7, banyak tendang program lama, contoh adobe cs3 semua tak leh masuk. entah mana silap. driver untuk 7 rasa bole muat bakul, banyak betul. pendek kata 7 tak mesra alam untuk orang cam aku yang terbiasa dengan kerenah xp.


mesti geng apple kata macintosh hebat.

aku pernah tengok dah budak sumbat mac kat pc, rilek jer jalan cuma tiada driver grapikad yang buatkan herot piruk lcd tu, satu lagi tak berapa ngam configure untuk kerja-kerja design kat situ, cam adobe kena buat kat mac betul juga.

bagi aku apple tiada apa yang istimewa sangat, kalau dah bole sumbat kat perkakasan pc. dah macam linux. kalau lebih kat harganya.

No comments:

Blog List