Wednesday, April 7, 2010

hosting mahal tak semestinya bagus

hari ini aku naik angin dengan satu syarikat hosting ni, dah lah banyak aku park domain sini. ada satu untuk projek komuniti. sebelum ramai kawan aku dah duk tanya kat aku apasal selalu web tak dapat akses. ni masuk kali ke-2 masa aku duk update artikel terbaru. tiba-tiba tak boleh akses. rasa panas jer telinga.

alasan diorang duk update apa bla,bla,bla.. dalam 2-3 bulan, berapa kali nak pindah randah. naya kat customer cam ni. sebab aku jenis senang jer, macam kereta kalu banyak sangat maintance sah keta tu tak molek.

aku ingat hosting mahal-mahal, ni servisnya baik. tapi mengarut jer. tak boleh pakai. tak semesti yang mahal tu bagus. sama kes macam hosting ni. aku ada juga hosting kat pat murah, takde lah sekerap ni masalahnya. dari kes ni aku kena pikir letak pat lain. kena backup banyak,kalu tak nati tinggal asap jer.

tambah kalu libatkan urusan perniagaan. kofiden pelanggan kita kofem terjejas.

No comments:

Blog List