Sunday, April 18, 2010

celcom broadband anda selalu buat hal, hakikat pengguna dah lali sebenarnya: nasib pengguna broadband di malaysia

celcom broadband anda  selalu buat hal ?

aku sebenarnya dah naik lali dengan kerenah celcom bb: line putus-putus, asyik kena restart modem, tak dapat line terus, susah nak surf server luar malaysia, kejap line 3g kejap 2g (edge/gprs).

contohnya malam ni, yahoo terus tak boleh akses. pelik.

jadi apa anda kena buat ?

biasanya, aku buat 2 perkara :

1- tutup pc, pi buat kerja lain. kalu duk pun sakit hati buang masa

2- buat kerja tak sangkut paut dengan internet. contohnya layan movie atau anime.

bagi yang rajin tu anda boleh bergayut dengan khidmat pelanggan celcom. aku dah bosan nak tekan 11111.

ada nak kongsi pengalaman sama ?

5 comments:

zafa said...

kawe penah supoh operator celcom sekali sebb dio potong line berukben kawe awal dr tarikh sepatutnya...lepah kena supoh,dio relase balik

azka said...

haha kiro rajin jgk demo, kawe loni malas dah nak dail 1x5, sbb klu call pon buke bule apo diorang..

klu poton line, biasa kn tgu 2 hari klu pakai online banking, nak cepat byr kt mn2 kuanter atau bank terus.

soo lagi buke bijok sgt online banking ni, gempak jah

Anonymous said...

memang betul celco bb dah semakin teruk...aku mula2 pakai pertengahan tahun 2008,memang best giler!laju.
dalam bulan mei 2009 ,aku heran kenapa talian makin slow.Sebelum aku klik ie,program modem tu tertera 3g,bila aku klik jer ie nak masuk internet,terus jadik gprs padahal aku duk kat bandar kb.Banyak hari gak aku try...sampai lah bulan 7.Tak tahan dgn masalah ni aku buat complain,dlm 2-4 kali gak.Diaorg cek talian kata ok,tapi heran gak aku naper boleh jadik gitu.So masalah ni nampak celcom tak dapat selesai,aku batalkan penggunaan bb celcom.
Dlm bln 11 2009,aku kira mungkin dah ok,so aku cuba sekali lagi,sekali lagi talian celcom jadik gitu...apa nak jadik dengan celcom nih...promosi banyak,talian taknak upgrade...

Anonymous said...

memang setakat ni aku rasa streamyx terbaik...cuma masalah diaorg tak buat jenis wireless...bilo agaknya diaorg nak buat.kawasan aku dlm kebun getah,takde line kabel telefon.perit aku guna celcom bb dan maxis bb.

azka said...

stremik ada wireless cuba cek.. diorang panggil stremik edvo.cuma tak tahan masa nak daftar tu mau habis kat 1k. itu pun kena cek coverage ok tak tempat hang dulu

bro klu tertera 3g lps tu bila surf jadi gprs hang kena seting modem tu biar pilih 3g only.

Blog List