Monday, December 6, 2010

Tips cara-cara masukkan duit di mesin deposit: 3 langkah anda patut tahu

Bosan duit kena tendang kat mesin depo, sila baca kisah di bawah.

Semalam aku depo duit kat 2 mesin atm satu kat agrobank dan satu lagi kat maybank. Aku perasan semasa proses depo tu, uncle dan kakak sebelah aku 2-3 kali asyik kena tendang balik duit oleh mesin depo tu.Aku biasa jenis suka perati tengok perangai orang. Banyak kali juga diorang keluar masuk balik duit baru lah mesin tu telan semua.

Mungkin diorang tak tahu lagi cara betul masuk duit kat mesin deposit.

Lepas tu aku pi singgah cimbbank, jumpa member sana. Kawan aku pun asyik kena tendang balik duit.

Aku pun menyampuk ' mai aku tunjuk teknik rahsia masuk duit ke perut mesin depo ni'

Sekali masuk terus semua kena telan. setel.

Dia pun balas ' owh gitu caranya, kawe pun tak tahu'

Teknik inilah hasil perhatian aku, kat seorang mamat ni semasa deposit di cimbbank depan KBmall. Mesin tu jenis susah betul telan duit, siap ada awek sorang tu cakap, bang jangan pakai mesin tu..menyusahkan. Tapi aku tengok mamat ni, rileks jer pakai mesin tu. Tengok gayanya macam ceti, ada beg galas kecil. Duit berkempul-kempul duk depo, akhir sekali dia berjaya depokan semua duit.

Kagum sekejap aku, kerana beliau dapat takluk mesin tu. Susah juga sebenarnya.

susun betul

Lepas aku pakai teknik ini terbukti berkesan dalam elak @ kurang kena tendang balik duit.

ok caranya macam ni:

1. Ok cam biasa. Anda pastikan duit tu tidak berlipat

2. Kalau boleh susun duit ikut susunan dia. jangan terbalik sana sini.

3. Ini paling penting. Duit tu anda kena lipat tengah-tengah, biar dia jadi macam huruf v. Lepas tu betulkan balik baru masuk dalam perut mesin deposit.



lipat tengah jadi bentuk v

No 3 tu paling jarang orang tahu. Kalau hang pi tanya orang bank pun dia akan ajar macam tu juga.

Dalam banyak-banyak mesin deposit, setakat ini aku rasa bank muamalat paling cepat dan tak banyak songeh. No 2 publicbank dan juara paling banyak tanya mesin depo agrobank.. macam pak guard pula.

Diharap dengan tips anda boleh kurang masa duk melekat kat mesin depo tu.

4 comments:

Izuan said...

Entry yang sangat informatif. Macam tu rupanya ;)

azka said...

ringan2kan mulut, tolong sebarkan kat kawan2..sekurangnya boleh kurang masa kita beratur kat depo mesin tu.

Unknown said...

kalo rm1 bleh x nk bank in?

Irshiwarnia said...

Klu RM5 bleh bank in tak?

Blog List