Friday, December 10, 2010

web/blog sampah antara kesan kemajuan teknologi cms: menyampahkan

Tadi aku duk cari info berkenaan untuk aktifkan maybank2u bagi akaun syarikat. Dari segi buka acc semasa, CA syarikat aku sendiri dah ada pengalaman cuma bab aktifkan internet banking ini belum pernah buat.

Dah jadi perangai aku, buat R&D serba sedikit sebelum pi jumpa pihak berkaitan. Paling kurang kita tak lah kena kelentong, tambah-tambah duk kampung. Ini aku perasan, kalau borak-borak dengan mana officer ni lepas korang cakap atau terkeluar ayat ' saya ada rujuk kat internet..bla bla.' mesti diorang lain selalu.

Tak semua tapi kebanyakan gitu lah.

Jadi aku pun tanya syeikh google kata kunci ni: buka maybank2u untuk akaun syarikat. Maka keluar la senarai web cam biasa, cuma aku selalu perasan kalau kata kunci popular mesti terkena wabak internet ini. Web sampah.

Satu yang aku menyampah sejak 2-3 tahun kebelakangan ini, sejak teknologi cms bertambah maju. Maka banyak wujudnya blog/web sampah macam ini. Buat rugi bandwith celcom bb aku dan masa aku jer. Jadi tambah satu kerja pula nak tapis benda-benda cam ni. Ok.

Kenapa aku panggil web sampah, sebab diorang kebanyakan letak kata kunci untuk enjin carian. Tujuan naikkan rating blog hasilnya pungutan iklan pun meningkat. Pembaca pun bosan.

Ini web indo tak silap, mat² indo bisa bab cam ni.


korang tak menyampah ke ?

No comments:

Blog List