Saturday, April 30, 2011

kenduri kahwin kawan jauh..apa kata anda

Musim cuti dah tiba, walaupun sehari cuti di Malaysia ini. Cuti boleh dipanjangkan ala-ala 'strawhat luffy'. Bagi kaki anime faham apa aku cakap. Dah semestinya musim cuti ini di isi dengan program wajib 1malaysia iaitu kenduri kahwin.

Untuk majlis yang dekat-dekat tiada masalah untuk pergi, maksud aku sekitar 200 km ke bawah. Contohnya tempat aku ke Kota Bharu, baru dalam 100 km lebih. Cuma kalau satu hari tu banyak sangat acaranya, kena lah tunda satu dua pergi yang rasa nak pergi.

Setakat ini paling jauh aku pergi kenduri kawin housemate aku kat Batu Pahat, siap buat rombongan dari KL. Tapi bila umur dah meningkat, kena pikir 3-4 kali juga nak pergi kenduri jauh-jauh ni. Lain lah dulu, semua tempat selamba je pergi. Antara sebab aku kata begini, kita kena pegang pada kenyataan.

'Tak semestinya kita pergi kenduri kawan jauh-jauh, mereka belum tentu akan datang masa kita nati'
Lantak apa orang nak cakap, sebab itu realitinya. Ramai antara kawan-kawan aku berkira masa kenduri diorang, tapi bila masa orang lain batang hidup pun tak nampak.

Dan aku sendiri pernah putus kawan sebab tak dapat datang majlis dia. Bukan tak nak datang, dah tiada kenderaan takkan aku nak jalan kaki. Masa tu tengah study post graduate. Korang faham-faham lah ekonomi student, ekonomi megi...hehe

Di takdirkan tu kitorang jumpa balik di satu majlis kenduri coursemate kat Kelantan ni, dia sound terus kat aku - bila-bila tak payah datang rumah aku, sebab jauh -katanya. Aku kata ok. Lepas tu aku dah tak ambil port hal dia. Aku rasa kes putus kawan macam ni, ramai. Pada agakkan aku lah.

 ustaz kawen. suko sengih - Kg Banggol Cempedak, Serada KT

Aku akan usaha juga pergi sekiranya dia tu kawan rapat betul. Kira susah senang sekali masa study dulu. Cuti baru ni aku turun ke Kuala Terengganu semata-mata pi kenduri housemate aku merangkap roomate masa degree dulu.

Alhamdulilah ustaz, nama budak ni. Jumpa juga jodoh dengan budak kampung sebelah. Isterinya baru lepas grad UKM. Bertuah siapa dapat ustaz ini. Kerja memang rajin gila, kalau korang bagi satu kompenin pun dia boleh handle belaka. Aku nampak dia bole pergi jauh, sekarang ini dia kerja kat KSB kemaman.

K. Terengganu dari tempat aku mau-mau 3jam setengah tu standard naik wira. Speedtrap toksah cakap laa.

No comments:

Blog List