Tuesday, July 6, 2010

melihat dari luar kebiasaan dari mata insan normal

akhir ini, aku perasan satu perubahan. Kebanyakkan pandangan dan pemikiran aku lebih bersifat 'neutral' sekarang. Aku dah macam tak ambil kisah sangat dengan dunia luar atau apa - apa luarbiasa atau keajaiban.

Jalani kehidupan sendiri dalam ruang yang kita bentuk sendiri dan yang penting selesa. Tinggalkan segala sejarah lampau, jadi diri kita sendiri. Jangan copy orang lain- kata pujangga.

Mungkin sebelum ini aku terlalu banyak didedahkan dengan benda/perkara abnormal sebelum ini. Tak perlu aku cite lanjut di sini, cuma ianya bukannya benda yang salah, bezanya di luar kebiasaan sahaja. Jangan salah faham ini semua bukanlah membabitkan isu moral di sini.


Kadang-kadang benda sebegini agak melencong daripada normal masyarakat. Aku perlu masa untuk 'set'kan balik kepada cara hidup normal. Luarbiasa di sini aku maksudkan dari segi istilah yang dipanggil 'keajaiban'.

Anda percaya tak kepada keajaiban?

Ada ya dan ada tidak.

Menidakkannya pun, mendatangkan keraguan dari sudut agama dan tetapi taksub sangat jatuh kepada syirik.

Aku bukannya nak buat artikel syok sendiri. Tapi tatau nak susun ayat bagi orang dan boleh ambil sesuatu di sini. bagi yang tak paham, maaf yer, tajuknya pun dah berbelit-belit.

mungkin satu hari aku akan ulas lebih dalam lagi

No comments:

Blog List