Monday, October 10, 2011

topup online banking tak masuk ? apa anda kena buat

Bagi yang pakai no prepaid, topup secara online banking amat mudah. Cuma klip boleh 2-3 kali,setel. Tapi kalu tak masuk, boleh tahan juga mentalnya. Sejak sistem topup ditukar terus kepada masuk kredit dalam hp tu, benda ini ada juga kelemahannya. Kalau dulu aku suka amal, jenis papar no topup, kita bubuh sendiri. Walaupun leceh, tapi itu lagi selamat.

Kemarin aku terkena kat cimbclicks, kebetulan topup 10 ringgit saja. Malas nak membazir kredit. Sementara nak menunggu pakcik kedai celcom tu setel daftar line bagi no ni. (Bagi aku, orang pakai prepaid orang kaya-kaya jer, kadar casnya memang mengkaya syarikat telco). Tunggu punya tunggu tak masuk. Mungkin masalah line kat tempat ni, tenggelam timbul. Ok tunggu esok, tak masuk-masuk juga.

Jadi satu caranya, anda perlu buat aduan kat dalam cimbclicks tu klip> home >other services > msj center> compose msj. 



lepas tu anda perlu tulis macam mamat cimbclicks emel kat aku balik:


Adalah di hargai sekiranya pihak encik dapat memberikan maklumat yang diperlukan seperti di bawah untuk tujuan siasatan / semakan : -

a) Tarikh dan masa transaksi
b) Nombor telefon transaksi /tambah nilai
c) Jumlah Tambah Nilai
d) Telco (Maxis,Celcom,Digi atau lain-lain


#aku tengah tunggu mamat tu siasat, minta2 masuk cepat. Walaupun 10 ringgit duit kita tu.

8 comments:

pokwan said...

walaupun aku dari masa depan 2021,covid punya tahun..kejadian ketahian topup online tak masuk baru je aku kena dgn umobile..nilai sama 10 hinggit..berangin je aku rasa...bodo betul..maaf aku geram sgt sebabtu terjumpa blog ko untuk aku luah perasaan...sekian

Unknown said...

Barubkene ni, ada solution x?

Unknown said...

Adalah di hargai sekiranya pihak encik dapat memberikan maklumat yang diperlukan seperti di bawah untuk tujuan siasatan / semakan : -

a) Tarikh dan masa transaksi/(16.11.21 jam06.18pm.)
b) Nombor telefon transaksi /tambah nilai/(01140139984-rm5.)
c) Jumlah Tambah Nilai/(Rm5)
d) Telco (Maxis,Celcom,Digi atau lain-lain/(Telco celcom)

Unknown said...

Saya semalam top up Celcom ,Rm55 pun blm masuk lagi

Unknown said...

Saya pun RM 60 top up dari app bank....nak masuk celcom sampi sekarang belum lagi masuk

Unknown said...

Sy baru ni je kena hari isnin topup 2 nombor.. Tak masuk2 sampai skrg hanat.. Bila call Hq rhb tkde nak sambut b, @*! Betol

Unknown said...

Sama juga dengan saya, topup rm30 guna rhb pun tak masuk masuk sampai sekarang dah seminggu dah, tak tahu lah apa masalahnya

Unknown said...

Bru topup td..rhb jugak..rm30 tak masuk..tp dah deduct dri acct..rhb ni mmg mnyusahkan org..call susah nk dpt..sielll

Blog List