Thursday, September 15, 2011

Kakitangan bank di Kelantan tak profesional, jadi jangan kalian pelik

Tahun 2011 ini, ada 2 pengalaman buruk dengan pekerja bank di Kelantan ni. Pertama sekali dengan Maybank Tanah Merah, kes ini agak kronik. Buka maybank2u untuk akaun perniagaan makan masa 5 bulan baru setel. Itu pun, akhir sekali aku telefon maybank KL sana. Hampir setengah tahun. Sabar jer.

Terbaru, terkena minggu ini. Dengan Ambank KB, kes nak minta pinjaman untuk kereta. Janji dengan pelanggan macam jadi dengan kawan-kawan diorang je- itu aku boleh ringkaskan sini. Mentang-mentang kita minta pinjaman dengan diorang, main-main pula.

Susah mentaliti orang makan gaji. Kalu hang orang berniaga, dah lama lingkup. Peluang orang nak bagi duit, tak nak ambil.

2 kes ini, satu kesimpulan aku boleh pukul rata, kakitangan bank negeri ini tiada sikap profesional dalam melayan kerenah pelanggan. Aku sarankan kat pengurusan atasan,  kakitangan bank negeri ni kena hantar bekerja di luar Kelantan dulu, timba pengalaman dulu.

#aku sendiri dengar ramai kawan peniaga sini mengeluh dengan sikap kakitangan bank di negeri. Itulah realitinya kawan-kawan. Bagi yang baru balik dari luar kelantan, hang sabar jer lah.

No comments:

Blog List