Saturday, August 13, 2011

Syukuran, Ramadhan barakah

Syukuran, puasa tahun ini. sahur aku tak terlepas lagi. Dah 10 tahun lebih tengelam timbul sahur, tambah zaman belajar dulu tunggang langgang bersahur. Badinya terbawa sampai tahun lepas.

Aku jenis tak boleh tidur lepas sahur, kalau tertidur jawabnya berpeluh macam baru lepas berjoging 3-4 kilo. Mengarut betul mimpi lepas sahur, kebanyakan orang sebegitu hasil tinjauan rambang aku.

Tahun ini, dimurah rezeki aku dapat berterawih dengan baiknya. Tahun lepas, terlantar mengaru gatal satu badan. Penyakit datang dan pergi. Alhamdulilah.

Kawan-kawan aku sini, pun 2-3 orang sambut anak sulung, gumbira aku tengok muka diorang. Rezeki betul Ramadhan ni.

anak sulung pein, mentuanya orang sungai golok. Aku selalu singgah rumahnya kalau pi melawat belah sana

Tahun ni pun, aku belajar subuh berjemaah. Terasa panjang betul hari, bila mula rutin baru sebegini.

4 comments:

famia said...

Nyaman dan tenang baca entry macam ni. Selamat beribadah juga ^_^

azka said...

Terima kasih, famia. Sesama kita memeriah ramadan

AkuMuzikFilem said...

bako smart demo ni..

azka said...

Kuat demo nih mengepomm.. bilo nak kelik kijo kelate bohh

Blog List