Tuesday, July 5, 2011

sukarnya cari kedai sewa kat sini

Dah kat sebulan rasanya aku tak menulis, tiada sebab lain broadband selalu buat hal. Jadi semangat nak menulis pun kurang. Tadi, aku teman kawan cari kedai sewa untuk setup bengkel kereta dia. Susah betul, kalau ada kedai kosong ramai yang dah booking awal-awal.

Dia baru balik dari penang, nak buka pomen kat sini.

Tambah-tambah kawasan popular macam kat Bukit Bunga ni, semua duk berebut nak berniaga. Cuma yang lebihnya ayah member aku ni, orang asal sini jadi kebanyakan pemilik kedai sini dia punya kawan sepermainan. Otai kiranya.

Kagum kejap aku tengok semangat orang dulu-dulu ni, walaupun kaya raya kawan-kawan diorang tak tinggal pun. Masih rapik serupa dulu-dulu, harta bukannya penghalang. Berjanji mulut lagi kemas dari surat lawyer macam sekarang ni.

Cuma satu aku perasan sini, ramai orang tino yang berniaga. Muda - muda lagi belaka. Ini mengukuhkan lagi teori pompuan lebih ramai dari lelaki.

No comments:

Blog List