Saturday, May 28, 2011

Boring hujung minggu, jom kutip pucuk paku

Salah satu yang memboringkan duduk di Kelantan ialah bagi jenis yang kaki wayang. Sebab sini tiada panggung wayang. Anda jangan kagum pulak, dulu ada juga wayang 2 syarikat buka, tapi dah tutup lama sebab ramai sangat yang suka bawa awek beromen kat dalam tu.

Macam tiada tempat lain atas dunia ni, bayar 10 ringgit semata-mata nak beromen. Bodoh kan.

Mana tak kerajaan Pas marah, jadi ada peraturan pasang lampu dalam panggung. Itu pun dah kira baik mujur diorang tak suruh taruk sportlight dalam panggung tu. Aku sempat pergi sekali kat panggung lido, tengok citer sofea jane dengan sidik oraza berlakon dalam hutan. Itu pun masa form berapa, ikut pak sedara aku.

Lepas tu bunyi khabarnya panggung kat kb ni dah gulung tikar, ramai salahkan peraturan kerajaan negeri. Bagi aku banyak sebab antaranya yang utama ialah kitaran bisnes dia sendiri, sepatutnya diorang seiringkan dengan teknologi terkini, taruk 3D ke baru pak haji pun selera nak mai.

Sebagai peminat Pirates of The Caribbean, tahun ini aku tertinggal bas lah.. nak tengok perbukaan sekuel ke-4 ni. Nak torrent.. tiada yang berkualiti aku nampak, setakat ini selepas axxo (the god of torrent movie) bersara, Maxspeed paling berkualiti.

Lain feel dia, tengok kat panggung dengan donlop bro!. Susah nak cerita hanya kaki movie je tau. Citer ni best tengok kat panggung tambah2 korang beli coke besar jawabnya 7-8 kali tawaf pi jamban.

Jadi mari kita doakan atau sembahyang hajat supaya tahun depan ada terbuka hati yang pacak satu panggung kat kelantan ni. Paling dekat tempat aku, ialah ipoh dan kemaman (aku perasan sini ada satu mini panggung)

Jadi tadi aku buang tabiat, pi kutip pucuk paku kat hulu kampung sambil ambil buluh buat pukul ular.  Pukul ular!!! korang pernah ke tak, kalau tak pernah mai sini krusus sini...free je aku ajar..haha.
 --lain kali aku uplod gmbr, bb buat hal

No comments:

Blog List