Monday, February 22, 2010

kerenah claim insurans signboard

berkenaan signboard aku yang jahaman. pengawai polis yang amek kes ini suruh bawa dokumen pi kurnia kb.aku pon tepo tanya kurnia kb, dia kata bla bla bla ... kena lantik adjuster atau penilai. pelik aku dengar.

dia bagi 2 no adjuster, aku kal kedua-dua no. satu tak boleh amek tuntutan sivil macam ni (cthnya macam rumah atau bangunan dilanggar) dan satu lagi cuti, iaitu yang boleh amek kes cam ni. dah lah kat kb ni dia lah satu-satunya adjuster yang ada tuk kes cam ni.

dah  lah kurnia cakap nati kos adjusto aku kena tanggung. mau 2-3ratus juga.

pelik. dah lah aku mangsa. aku pulak kena tanggung kos.

aku tak puas hati dengan perjelasan kurnia, cuba cari kawan kerja bab insuran kat kl. setelah borak-borak panjang dengan dia. dia pon bagi tau prosuder lebih kurang cam ni,
  • hang pi kurnia kb, 
  • bawa sekali tuan kereta dan polisi insuran, 
  • isi borang claim.
  • nati tuan kereta sain borang tu.
  • fotostat segala dokumen tu nati untuk rujukan.

nati bab-bab adjuster ke apa benda tu kurnia kena urusankan.

bila dengar cam tu, logik sket bagi aku. satu minggu ni kena gi kb.

harap2 tak banyak sogeh sangat kurnia kb ni.

No comments:

Blog List