Saturday, November 1, 2014

jauh hanyut berbasikal

Betul kata orang tak kenal maka tak cinta.. keke

Tahun 2014 ni, tahun berbasikal buat aku. Main sampai tahap kronik. Kejar jamboree macam orang gila.Tak kira belah bumi Siam/ Malaysia makan dua-dua. Pengalaman bro, mahal. Hanya kena lalu baru merasa.

Duit tok soh cakap macam air keluar. Mujur bujang, senang pulun benda gini. Kalau ada bini, pandai-pandai korang kelentong. Ini berdasarkan realiti kawan yang berkeluarga bila main basikal gini jadi.

Sanggup tipu bini dan mentua semata-mata nak beli basikal. Real. Ada pujuk memujuk dengan gelang emas, baru lepas akat basikal. Pelik kan tapi itu lah realitinya. Orang perempuan ni kompleks betul.

Aku selalu berdoa, agar nanti dapat teman hidup yang faham jiwa kita. Tak serabut hidup asyik nak menipu.

Hobi priceless.. member aku selalu khutbah ayat gini.



Rata-rata kawan basikal aku jumpa, golongan 40 an ke atas. Paling ramai, di umur senja (50-60an) sepatut bermain dengan cucu tapi kayuh gagah dari aku lagi. Biasa geng belah Thailand ramai orang tua, tapi yang tak tahan depa suka masuk jamboree. Laju macam pelesit bawa basikal.
Team Maeseang Sungai Golok
Selain jamboree, aku plan nak delevop trails baru di sekitar kampung ni. 1st level develop komuniti basikal di sini, semua setuju tubuh Jeliriders. Tipikal orang kita, mesti kena buat jersi dan logo cantik-cantik..haha. Yang tak tahan, sampai budak UMK Jeli pon joint masuk. Meriah tok soh cakap, tiap kali redah trek baru, kofem ada pancit heret kaki.


Level 2nd: Tak cukup dengan jamboree, kitorang cuba nasib main downhill pulak. Tebas, tebang kayu buat launcher. Habis tanah orang kampung. Terang benderang semak hutan.

Lompat bang. Biar basikal biasa, tapi trek tu kena luar biasa skit. Haha. Dapat kawan-kawan separuh gila ni best jugak.



Cuma ada juga terpikir.. kenapa lah segila ini aku main basikal. Huru hara hidup sepanjang 2014 ni. Selalu niat nak slow down, tapi tiap kali niat tu mesti ada plan best.

Ni dah mula gila touring bike. Sebetulnya ini lah niat asal aku main basikal. Kunun-kunun nak travel macam mat saleh. Nampak je kool tapi berasap kepala jemur panas bang !


Niat asal main basikal nak kurus jer. Masa mula beli basikal, tokei kedai basikal Sungai Golok cakap 'mung ni gemuk macam BABI!' bunyi macam sial je tapi itu la realiti.

No comments:

Blog List