Thursday, January 3, 2013

Apakah pekerjaan sebenar saya ?

Ramai juga yang selalu tanya saya, demo kijo gapo.. kerja di mana.. pupal pupal lepas tu.. studi kat mana dulu.

Jawapan saya sekarang - saya tidak BERKERJAYA pun. Ini lah jawapan paling tepat rasanya. Kalau dulu selalu bagi alasan - tak reti nak kerja makan gaji. Jawapan cari balah tu, kasar benar bunyinya.

Jiwa masing-masing orang kata.

Tapi jawapan lagu ni, kofem orang tua tak nak buat menantu laa..haha. Melainkan hang cakap - saya kerja cikgu...bla bla bla.. jawabnya berebut orang kampung offer anak dara. Tak pun hang melaram dengan vios je sebijik kat kampung, terbeliak dah mata orang kampung.

Saya cakap benda realiti dalam masyarakat kita. Ini view dari anak muda yang tinggal dan ber'kerja' di kampung. 8/10 anak muda sekarang duk kerja di bandar, balik pun masa raya.

Dah jadi dasar rakyat Malaysia, studi untuk pulus bukannya untuk ilmu.

Jadi 2013 ni..agaknya apa plan orang tak berkerjaya ni ?





No comments:

Blog List